Kategorie

newsletter
Zapisz się za darmo

Zapisz się a otrzymasz powiadomienia o najlepszych zniżkach i promocjach

Jak zamocować resory w przyczepie?

   02/15/2023 23:08:08
Jak zamocować resory w przyczepie?

Niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z luksusowym samochodem, czy z pojazdem ciągnącym przyczepkę, jedną z ważniejszych kwestii jest komfort jazdy. A ten zapewnia m.in. dobra ochrona przed wstrząsami. Szczególne znaczenie ma ona w przypadku przyczep, ponieważ z jednej strony narażone są one na obciążenia, a drugiej zaś mogą przewozić delikatne ładunki. Wszystko to sprawia, że w ich przypadku bardzo ważną rolą odgrywają resory. Z naszego wpisu dowiesz się, jak je zamocować w przyczepie.

Jaką funkcję pełnią resory?

Resory do przyczep jest to istotny elementy zawieszenia. Ich zadaniem jest łagodzenie drgań, jakie pojawiają się w wyniku jazdy po nierównej powierzchni. Konstrukcja resorów jest dość prosta i przypomina sprężynę. Składają się one z blach wykonanych ze stali sprężynowej o specjalnych właściwościach. Dzięki poddaniu ich odpowiedniej obróbce cieplnej, po odkształceniu wracają do początkowej pozycji i to właśnie powoduje właściwości sprężynujące. Te zaś łagodzą wstrząsy, co wpływa na komfort jazdy i ma bezpośrednie przełożenie na bezpieczeństwo ładunku. Oprócz tego także chroni także elementy zawieszenia przed nadmiernym zużyciem.

Czy montaż resorów w przyczepie jest trudny?

Resory montowane są do sztywnej osi pojazdu lub mostu napędowego za pomocą strzemion. Są one także połączone z nadwoziem z jednej strony dzięki użyciu tulei resora, z drugiej zaś na specjalnym wieszaku. Wynika to z faktu, że specyfika pracy resora wymaga, aby w czasie jazdy ulegał on wydłużeniu i skróceniu. Z tego powodu nie może być on zamontowany na stałe. Stosuje się zatem dwa rozwiązania, które zapewniają mu swobodę ruchu. Jednym z nich jest użycie ruchomego wieszaka, drugim zaś podwieszenie resora w luźnym uchwycie. Ważne jest również, aby zamontować resor pod osią. W takiej sytuacji należy pamiętać jedynie o tym, aby zastosować gumowe odboje, które zapobiegną uderzaniu osi w skrzynię ładunkową.